Training SEO (Basis)
Hoe word je beter vindbaar op internet? Hoe kom je gratis hoger in Google? Ontdek de geheimen van het SEO-teksten schrijven.
SEO is geen rocket science
Door bewuster je webteksten te schrijven kom je al een heel eind. Daarnaast zijn er allerlei handige (gratis) SEO tools die je kunt inzetten om het effect van je SEO-inspanningen te meten. Begrip van SEO, hoe je het kunt beïnvloeden en hoe je het kunt meten is geen rocket science. Het is een kwestie van ‘de stappen weten’ om verder te komen. Met die stappen helpen wij je tijdens de Training SEO (Basis).
Wat leer je onder andere?
SEO en content
- Wat is SEO?
- Wat jouw doelgroep nu eigenlijk écht wil weten en hoe kom je daar achter?
- Hoe speel je slim in op de (content)behoefte van je doelgroep.
Zoekwoorden(onderzoek) en Linkbuilding
- Hoe doe je slimmer zoekwoordenonderzoek?
- Wanneer is een tekst SEO proof en waaraan ligt dat?
- Welk type woorden en zoektermen werkt goed?
- Hoe speel je met SEO teksten zo goed mogelijk in op de interesses van de lezer?
- Welke mogelijkheden er zijn met linkbuilding (in relatie met contentstrategie)?
- Welke rol speelt SEO in je marketingstrategie en je kanalen?
- Hoe meet je de resultaten van werkzaamheden goed en efficiënt monitoren?
Copywriting
- Wat is de beste opbouw voor teksten en blogs?
- Hoe schrijf je goede metatags?
- Hoe overtuig je de lezer met prikkelende titels en koppen?
- Hoe formuleer je teksten en zinnen aantrekkelijk?
- Hoe voorkom je dat een tekst goed is voor SEO, maar onnatuurlijk overkomt?
Interactief en persoonlijke coaching
Naast het delen van kennis over SEO, copywriting en content maken wij ook graag ruimte voor persoonlijke coaching. De sessie bestaat om die reden uit een interactieve mix van theorie, praktijk en oefeningen. We zoomen daarbij in op specifieke wensen en behoeften. Het liefst breng je zelf ook cases mee uit de praktijk. Op deze manier gaat de sessie meer leven en levert deze betere resultaten op.
Voor wie is deze training bedoeld?
Voor iedereen die zich bezig houdt (of wil gaan houden) met de content en online proflering van zijn/haar organisatie. Veel voorkomende fucties zijn:
- Copywriter
- (Online) marketeer
- Business owner
- ZZp’er
- (Online) communicatiemedewerker
- Office manager
- PR-medewerker
“Aangezien we zelf veel met copywriting en bloggen bezig zijn, twijfelden we in eerste instantie of een Training SEO en Content wel relevant zou zijn. Storyliner bewees dat dit zo was.”
Praktische informatie
- Duur: 1 dag (of een halve dag)
- Aantal deelnemers: maximaal 7 personen
- Vooraf: telefonische briefing over cases en programma
- Lestijden en data: in overleg
- Locatie: in company of externe locatie
Nieuwsgierig naar meer?
Wij doen je graag een persoonlijk aanbod.