Slimme inbound marketing
Hij komt bijna uit: de Women in Technology kalender van Dosign Engineering.
Ik kan haast niet wachten. Het is een van de campagnes waarvoor ik – in opdracht van ROBReclame – alle copywriting van de drie websiteversies, nieuwsbrieven, persberichten en de kalendertekst heb verzorgd. Het was een gigantisch traject dat online en offline marketingcommunicatie naadloos op elkaar liet aansluiten.
womenintechnology.nl
Doordachte marketingstrategie
Het hoofddoel van de uiteindelijke opdrachtgever – Dosign Engineering – was vooral om vrouwen in techniek een hart onder de riem te steken èn om nieuwe adressen te verzamelen van engineers. Een slimme inbound strategie.
Met een actiewebsite werden vrouwen getriggerd om mee te doen met een rolmodellenwedstrijd. Ze moesten zelf campagne voeren. Er kon op hen gestemd worden via de site. Op deze manier kwam er buzz rond de wedstrijd en het merk Dosign. Dankzij de stemmen en de gratis te ontvangen kalender stapelden de e-mailadressen zich op.
De cijfers
Meer dan 70.000 website visits (waarvan 33% via social media). 8 e-mailings naar gesegmenteerde doelgroepen. 107 aanmeldingen. Ruim 30.000 stemmers. En 90% meer interactie op social media.